skip to Main Content
+31 (0) 306775536                      

Curriculum Vitae

Persoonlijke gegevens

Naam:

Ellen van Dongen

Adres:

Laag-Nieuwkoop 9, 3628 GB Kockengen, Nederland

Email:

Zie Contact pagina op lifemaps.nl

Website:

lifemaps.nl

Telefoon:

+31.30.677.5536

Leeftijd:

66 jaar

Werkstatus:

Gepensioneerd, zelfstandig, sinds 2013

Werkervaring

Member of the Integral City Core Team:

(2013-heden)

Out beyond the Smart City, out beyond the Resilient City, lives the Integral City. An Integral City is a whole living system. It is the Human Hive. As the beehive is for honey bees, the Integral City is the collective habitat for the human species.’ ‘Integral City works with the 4 Voices of the City to facilitate change and integrate systems for Place Caring and Place Making.’ Members of the Core Team aspire to be Gaia’s Human Hive Integrators. The purpose ot the team is: ‘Presencing the Spirit of Integral City, we live into the Master Code of the Human Hive – Taking care of self, others, place ánd planet – as Gaia’s Reflective Organ’.

Lifemaps.NL:

(2006-heden)

Verder ontwikkelen van het Lifemaps.NL raamwerk. Ontwikkelen en introduceren van workshops; 1-op-1 trainen van coaches, counselors, trainers en facilitators ten behoeve van workshop begeleiding. Maatwerk en verkoop van lifemap bouwstenen. Co-creatie van collectieve lifemap scenario’s gericht op transitie en transformatie. Lifemaps for Integral City will be in English. International workshops will use Zoom.

WEconomy team:

(2013-2014)

In een zeer diverse groep van 40 mensen via co-creation meeschrijven aan het boek ‘Werken aan waarde creatie’ dat in november 2014 verscheen. O.l.v. Jan Jonker, Professor Corporate Sustainability, Radboud Universiteit, Nijmegen

UWV:

(2009-2013)

Gedurende 2012 als Directieadviseur door UWV Gegevensdiensten (UGD) uitgeleend aan het Nederlands Platform voor Informatiekwaliteit. Bestuur geadviseerd over strategie en richting.  Advisering werkgroepen, op strategisch-tactisch niveau. Activering werkgroepen. Resultaat: uitbrengen van het eerste product

Gedurende 2011 de rol van Chief Data Officer a.i. ingevuld. Inventarisatie van stand van zaken Gegevensmanagement (GM). GM UWV breed op de kaart gezet. I.s.m. de divisies prioriteiten bepaald en werkplan voor 2012 opgezet. GM Samenwerkingsmodel binnen UWV bespreekbaar gemaakt

Gedurende 2009, 2010 en 2011 als Directieadviseur lid van Directieteam UGD. Adviseren op strategisch niveau. Directie vertegenwoordigen in overleggen binnen en buiten UWV. Directie begeleid in formuleren toekomstvisie en opstellen roadmap voor de divisie. Aanpak ontwikkeld en geïmplementeerd om de samenwerking tussen business, informatiemanagement en ICT te verbeteren

In 2009 en 2010 voor de Manifestgroep het Platform Implementatie Basisvoorzieningen helpen opzetten. Visieontwikkeling, draagvlak creëren, verbinding tussen de deelnemende organisaties versterken. Inzichtelijk maken van de voortgang van de projecten voor realisatie van e-Overheid (NUP). Meedenken in strategieontwikkeling i.r.t. het besturingsmodel van het NUP in Nederland.

IBM:

(1999-2009)

Als Client executive in de Sector Public van scratch af aan opbouwen van relaties en business voor IBM, eerst binnen Politie en Justitie en vanaf 2002 in de Sociale Zekerheid. Basis: win-win-win. Aanpak business gericht, projectmatig en outside-in. Ontwikkelen draagvlak binnen IBM voor investeringen t.b.v. deelname aan aanbestedingen; organisatie laten leren door verliezen én winnen. Vertrouwen, betrokkenheid en medewerking opbouwen bij alle relevante spelers: klanten, IBM business units, zakenpartners en competitie. Goed marketing fundament creëren door inzet van alle verkoopkanalen (multi-channeling)

Op basis van een aldus verworven grootschalig IT outsourcingscontract meebouwen aan de realisatie van organisatiedoelstellingen van klanten UWV en CWI. Contracten werkend krijgen en optillen naar het potentieel bereikbare niveau in het belang van zowel klant als IBM. In nauwe samenwerking met de klant en IBM teams, met initiatief naar andere betrokken leveranciers. Aanzienlijke groei in inhoud en geld (in 3 jaar naar 40 MIO €) sturen en accommoderen

Inter Access Management View:

(1998-1999)

 

In verandertraject als Manager Marketing & Sales verbeteren van de verkoop(resultaten) en het commercieel reorganiseren van dit management adviesbureau. Opzetten commerciële samenwerking met andere Inter Access business units.  Door zelf acquisitie van een groot contract te leiden i.s.m. andere business units  een voorbeeld voor de gewenste cultuurverandering naar synergie neergezet

IBM:

(1989-1998)

 

Diverse marketing, communicatie, relatiemanagement en sales functies in industriële omgeving, waaronder internationale commerciële verantwoordelijkheid voor de roll-out van SAP op het AS/400 platform

Startbaan:

(1988-1989)

 

Omscholingsproject voor hoger kader, werkend volgens bedrijfsmodel. Cursussen IT, marketing en communicatie, in- en verkoop, financiën, logistiek, international marketing en self-assessment

Moeder, huisvrouw:

(1985-1988)

Zorgen voor het gezin; vrijwilligerswerk en maatschappelijke activiteiten

Onderwijs-

ervaring:

(1981-1985)

Lerares Biologie in het voortgezet onderwijs. Actieve deelname aan onderwijsvernieuwing, w.o. op experimentele Middenschool

Opleiding

Back To Top

Cursussen IBM:

 

Klantgerichtheid, coaching, communicatie, persoonlijke effectiviteit, sales en marketing, financiën, project management. Partial MBA studie aan INSEAD, Fontainebleau, FR. SRM Business-to-business marketing.

Universiteit:

 

Universitaire opleiding Biologie aan de VU Amsterdam (Drs.) met nadruk op maatschappelijke toepasbaarheid. Deelname aan raden/commissies en studentenvereniging. Assistentschappen als middel om de eigen studie te bekostigen

Vooropleiding:

Gymnasium bèta, Mater Dei te Nijmegen (tegenwoordig: Canisius College)

Interesses

 

Interessegebieden:

Het menselijke potentieel, ecologie, circulaire economie en duurzaamheid, natuurgeneeswijzen, de mens als persoonlijke creator (praktisch en spiritueel).